Hoppa till innehåll Hoppa till sidofot

Årsmötesrally

2024-05-31/06-02

RREC Årsmötesrally 2024

Fredag

13:00 och dom första deltagarna börjar att droppa in till Starby Hotell. Klockan 15.00 åker vi till HMC (Hand Made Cars) och efter ca 25 m så tappar vi bort 5 bilar (måste vara svenskt rekord). Allting ordnar upp sig och alla tio bilarna kom till slut fram. Vi blev mottagna av Thomas Kümmerling ägare av HMC som även guide oss genom historien bakom och visionerna de närmaste fem åren. Det var mycket intressant att höra om alla mot och medgångar och hur man löser problemen som uppstår när man ska bygga bilar. Vi vill tacka Thomas för en mycket intressant presentation.

Tillbaka på Starby hotell så blev det en sanering av kroppen innan vi samlades för en mingeldrink och grillbuffé. Efter buffén så startade kvällens föredrag om Elvis Presley och hans allt för korta liv. Föredragshållare var Bruno Tillander som jobbade i vakten till Graceland och på så vis fick kontakt med Elvis och hans vänner. Föredraget var intressant och underhållande där man fick en inblick i vem han egentligen var. Tack Bruno för ett mycket intressant föredrag.

Lördag

Frukost från 08:00 och kl. 09:30 gemensam avfärd till Linköping och Flygvapenmuseet. Vi blev uppdelade i tre grupper och guidningen startade 11:00. Museet är indelat i tre delar 1) Äldre flygplan, 2) Incidenterna med DC3:an och Catalinan, 3) SAAB:s plan från J29 Tunnan till JAS39 Gripen. Vi hade bara en timme på oss så det blev en snabbvisning av allt det intressanta som finns där. Efter lunchen så samlades vi utanför Museets verkstad för visning och provkörning av deras Merlin-motor en V12 på ca 27 liter.

Efter detta så körde vi vidare till Kornettgården och deras hembygdsmuseum där vi fick en kaffe med bulle. Museet är en omfattande privat samling av bruksföremål från 50-60-70 tal där man får många wow upplevelser. Besöket blev mycket uppskattat av våra medlemmar.

Tillbaka på Starby Hotell och en törstsläckare innan dusch och uppklädning inför kvällens middag. Vi startade som traditionen bjuder med en mingeldrink innan vi gick till bords. Till maten spelade en tvåmanna orkester lite stillsam musik och vi hade även vår lotteridragning med massor med fina priser. Vi måste berömma Starby Hotell för en fantastiskt god middag bestående av grön sparris till förrätt, rosastekt lammrostbiff som avslutades med rabarber med gräddfilsglass. Efter maten så blev det fortsatt mingel och diskussion om dagens alla intryck. Framemot små timmarna så var det dags för att dra sig tillbaka för att få lite sömn.

Söndag

Från 08:00 frukost och utcheckning samt att betala all god mat och dryck som hade konsumerats under vistelsen. 11:00 startade vårat årsmöte som förflöt under ordnade förhållanden och därefter så tog vi farväl för den här gången.

Vi vill passa på att tacka Starby Hotell all god mat, vänligt bemötande och priserna som skänktes.
Tänk på att gynna våra sponsorer:
Ostogram.se (Norins ost) i Linköping

RREC Sverige

Lämna förslag och tips

Förslag

Har du några förslag eller tips som du vill skicka in till RREC?
skicka dem till forslag@rrec.se

Galleri

Utforska

Upptäck skönheten hos Rolls-Royce genom vårt bildgalleri här på RREC. Bläddra igenom ögonblicken då elegans möter prestanda och varje bil berättar sin unika historia. Vår samling av bilder fångar ögonblick av tidlös skönhet och detaljerat hantverk.